Saturday, February 6, 2010

Tusyen

Good Morning & Assalamualaikum....

Hari ni tak buat apa pun. Maklumlah cutikan. Pusat tusyen pun dah mula beroperasi, baru seminggu. Alhamdulillah sambutan bolehlah dikatakan menggalakkan. Sebelah kaki dah ada dalam "B" quadrant. So kalau sesiapa nak tahu apa tu "B" quadrant bacalah buku rich dad. Aku memang target nak masuk B quadrant dalam tahun ni. Alhamdullillah tercapai jugaa...Sebenarnya aku tengah jaga pusat tusyen ni, takda benda nak buat tulis lah blog sikit. Pusat tusyen ni pun kecik je. Ada 2 bilik. Overhead pun ok lah, tak mahal. Bukan apa just nak try dan belajar selok belok business pendidikan ni. Tapi aku masih mengajar tusyen gak. Apalagi kalau bukan subjek lukisan kejuruteraan...nampaknya tak boleh nak rest lagikan. Takpalah sementara anak2 masik kecik ni kerja kuat sikit. Gaji tak besar kenalah work hard and smart. Aku nak share satu ayat yang aku baca dalam buku," Rich people work to pay for their asset while poor people work to pay for their debt." So which one is us?. Sebenarnya seronok gak bila ada banyak kerja ni terasa masa tak cukup dalam sehari. Pastu tak dalah nak sibukkan hal orang lain.

1 comment: